Site icon Списание EXPRESS

Митко Щерев пак запали война: Плачеш за пенсия по заслуги, а продаваш прахосмукачки от 30 години

Христо Кидиков каза, че е бил подминат несправедливо при раздаването на паричните награди, а отговаря на условието да е имал награда от „Златният Орфей“. В същото време публично известно е, че от години той пласира прахосмукачки „Рейнбоу“

 

Композиторът Митко Щерев разбуни духовете в попгилдията след интервюто си в предаването на БНТ “Денят започва с Георги Любенов”.

 

Той гостува с колеги, за да представят кавър на песента му „Хризантеми“, превърната навремето в хит от Лили Иванова, но разговорът засегна и наградите, които наскоро министерството на културата раздаде на поп звезди от миналото като компенсация за това, че не получават пенсии.

 

„Как може 30 години да продаваш прахосмукачки и сега да ревеш за награда? Как може 30 години едната половина от дует да не живее в България и сега да претендират за пари? А вие знаете ли, че аз лично съм виждал как всяка вечер Борис Гуджунов прибираше по 100 лева за участие и нито веднъж не се сети да плати осигуровки за тези 3000 лв. месечно?“, каза Щерев по адрес на покойния вече певец.

 

В гилдията смятат, че с думите си композиторът визира Христо Кидиков и Йордан Марчинков. Публично известно е, че от години Кидиков продава скъпа марка прахосмукачки – „Рейнбоу“ и за известно време дори завеждаше офиса на фирмата в България.

 

Дуетната половинка на Стефка Берова – Йордан Марчинков, живее вече над 30 години в Швеция, където има втори брак. Двамата със Стефка Берова се разведоха още през 80-те години и известно време продължаваха участията си заедно, без публиката у нас да знае, че вече не са съпрузи.

 

Щерев нападна и дуета Благовест и Светослав Аргирови, казвайки по техен адрес, че и те не могат да претендират за парични награди, защото нито веднъж не са участвали в „Златният Орфей“.

 

Освен това тезата на Митко Щерев е, че прословутите документи на едновремешната Концертна дирекция, които били изчезнали при наводнение, всъщност не са се изгубили изцяло.

 

„Изчезнали са само тези за периода 1960-1975 г., така че всички, които имат кариера след 1975 г. би трябвало да могат да докажат платени осигуровки и да имат пенсии“, твърди той. После добави, че според него всички попизпълнители у нас след 1990 г. на практика работели в сивия сектор.

 

Митко Щерев разказа и своя версия за популярен в близкото минало спор между него и Лили Иванова, който засяга песента “Хризантеми”. През 1976 г. му гостувал бащата на Филип Киркоров – Бедрос. Той помолил Щерев да му даде албуми с нови български песни. Щерев му дал албума, в който е “Хризантеми”.

 

Години по-късно обаче това изпълнение на Лили Иванова се появява в сборен албум, издаден в Русия по иницитива на бащата на Киркоров и Щерев започна да говори, че Лили Иванова била получила пари за това, а той като автор е бил пропуснат. Това беше един от първите спорове между него и Лили Иванова. Певицата каза тогава в няколко интервюта, че не е получавала никакви пари, а и не знае как записът е издаден в Русия. Сега от разказа на Щерев излезе, че самият той е дал записа на Бедрос. Това обаче не попречи отношенията му с Лили да се скъсат окончателно и той да ѝ забрани да изпълнява песните му публично.

 

“Господин Митко Щерев, никога не е късно да се опозориш! Днес, по националната телевизия, композиторът Митко Щерев, с присъщата си високомерна помпозност, като последна инстанция, директно обяви всички музиканти, изпълнители и творци, останали без пенсии, заради невъзможността им да докажат трудов стаж – за лъжци и негодници. Срамота!”, написа във Фейсбук колегата му Тенко Славов.

Exit mobile version